کد استعلام سیم کارتهای به نام (تمام اپراتورها)

استعلام تعداد سیم کارت به نام

استعلام تعداد سیم کارت – استعلام تعداد خط موبایل

اگر نیاز دارید تا استعلام تعداد سیم کارت خود یا شخص دیگر که در شبکه تلفن همراه کشور ثبت شده اند را بگیرید، می توانید از طریق پیامک، سامانه استعلام خطوط، کد استعلام سیم کارتهای به نام و اپلیکیشن این کار را انجام دهید. در ادامه با آموزش تصویری تمامی روش های استعلام تعداد سیم کارت به نام، با سایت سیم سرویس همراه باشید.

تعداد سیم کارت مجاز چندتاست ؟

قبل از اینکه به بررسی این مراحل بپردازیم ابتدا بهتر است بگوییم تعداد سیم کارت های مجاز به نام هر فرد چند عدد است ؟
طبق قانون، تعداد سیم کارت مجاز به نام برای هر فرد برابر با 10 عدد است!

استعلام تعداد سیم کارت با پیامک – شماره استعلام تعداد سیم کارت

استعلام تعداد سیم کارت با پیامک

یکی از روش های آسان برای استعلام تعداد سیم کارت های به نام استفاده از شماره های پیامک 3000150 یا 3000504901 است.
برای این کار که به روش “استعلام تعداد سیم کارت با کد ملی” نیز معروف است می توانید با پیامک کردن کد ملی خود به این شماره ها، از تعداد سیم کارت های به نام خود مطلع شوید. (نکته مهم: توجه کنید که کد ملی شما باید روی یکی از خطوط تحت مالکیت شما ثبت شده باشد!)

کد استعلام سیم کارتهای به نام

روش دیگری که می توانید بفهمید تعداد سیم کارتهای من چقدر است، این است که از از کد استعلام سیم کارتهای به نام استفاده کنید. این کدها برای اپراتورهای مختلف متفاوت است.

کد استعلام تعداد سیم کارت

کد استعلام سیم کارتهای به نام ایرانسل

برای استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل باید کد #80* را شماره گیری کنید.

کد استعلام سیم کارتهای به نام همراه اول

برای استعلام تعداد سیم کارت همراه اول باید کد #130*10* را شماره گیری کنید.

کد استعلام سیم کارتهای به نام رایتل

برای استعلام تعداد سیم کارت رایتل باید کد #211* را شماره گیری کنید.

سامانه استعلام تعداد سیم کارت

سامانه استعلام تعداد سیم کارت

یک روش دیگر برای استعلام تعداد سیم کارت به نام استفاده از سایت رسمی استعلام سیم کارت است. شما برای این کار کافیست تا به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات خود، از تعداد سیم کارتهای بنام مطلع شوید.
در زیر می توانید آموزش تصویری مرحله به مرحله این کار را مشاهده کنید:

  1. در مرحله اول باید قوانین را تایید کنید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید.
  2. در مرحله بعدی باید نوع شناسه یا اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و مطابق آن، سایر اطلاعات درخواست شده را پر کنید و به مرحله بعد بروید.
  3. در صورتی که همه چیز را به درستی وارد کرده باشید، با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در صورتی که پیامک حاوی اطلاعات تعداد سیم کارت ها از طرف نام ir برای شما ارسال نشد، یکی از موارد بیان شده در داخل تصویر مشکل ایجاد کرده است.

استعلام تعداد سیم کارت از طریق اپلیکیشن

آخرین روش استعلام تعداد سیم کارت های به نام از طریق اپلیکیشن ها انجام می شود. برخی برنامه ها امکان استعلام گرفتن تعداد سیم کارت فعال را به شما می دهند که البته از این میان استفاده از نرم افزارهای رسمی هر اپراتور منطقی تر به نظر می رسد.

استعلام تعداد سیم کارت به نام از طریق اپلیکیشن

برنامه همراه من برای استعلام تعداد سیم کارت همراه اول

مراحل استعلام تعداد سیم کارت به نام در نرم افزار همراه من طبق مراحل زیر است:

به قسمت پروفایل بروید > بخش سیم کارت های من را باز کنید و شماره های همراه اول به نام خود را مشاهده کنید.

برنامه ایرانسل من برای استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل

بر روی سایر بزنید و وارد منو شوید > بخش پرونده را انتخاب کنید > به سربرگ اطلاعات حساب بروید > گزینه مشاهده سیم کارت های ایرانسل ثبت نام شده را انتخاب کنید > در این بخش از شما خواسته می شود تا یک روش را برای ارسال کد یکبار مصرف انتخاب کنید.
برای مثال گزینه پیامک را انتخاب کنید تا یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال شود > کد را وارد کنید و تایید را بزنید > در مرحله آخر می توانید تعداد سیم کارت های ایرانسل به نام خود را انتخاب کنید.
راهنمای تصویری کار با نرم افزار ایرانسل من را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

برنامه رایتل من برای استعلام تعداد سیم کارت رایتل

وارد منو اطلاعات شوید > گزینه شماره های من را انتخاب کنید > در این مرحله خواهید توانست کلیه شماره های رایتل خود و همچنین شماره های ترابرد شده به رایتل را که به نام شماست مشاهده کنید.

نکته مهم در مورد استعلام تعداد سیم کارت به نام

استعلام تعداد سیم کارت به نام از طریق پیامک یا از طریق سامانه رسمی، فقط هر 10 روز یکبار امکان پذیر است.

فیلم آموزشی نحوه استعلام تعداد سیم کارت به نام

در ویدئو زیر که یک ویدئو رسمی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است می توانید به صورت تصویری این مراحل را مشاهده کنید:

در صورت مغایرت اطلاعات سیم کارت های ثبت شده چه باید کرد ؟

در صورتی که در اطلاعات و گزارش های ارائه شده هرگونه مغایرتی وجود داشته باشد، باید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و شماره های تحت مالکیت خود را اعلام کنید.
از مسئول مربوطه تقاضا کنید تا شماره هایی که به نام شما ثبت شده اما متعلق به شما نیست را از شما سلب امتیاز کند.

چرا اصلاح مغایرت ها مهم است ؟

این کار از آن جهت اهمیت دارد که طبق قانون، هرگونه تخلفی که از طریق شماره تلفن انجام شود، بر عهده مالک اصلی آن خواهد بود. به همین دلیل در صورتی که سیم کارتی به نام شما ثبت شده است ولی از آن مطلع نیستید، بهتر است تا مالکیت آن را از نام خود سلب کنید.

برای سیم کارت ایرانسل باید به نمایندگی های مجاز ایرانسل و برای سیم کارت همراه اول به نمایندگی های مجاز آن یا اداره مخابرات مراجعه کنید. در صورتی که در فرآیند دخواست سلب امتیاز هرگونه مشکلی برای شما پیش آمد می توانید از طریق سایت 195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید.

از اینکه با سایت خدمات سیم کارت سیم سرویس همراه بودید از شما متشکریم.

4 دیدگاه دربارهٔ «کد استعلام سیم کارتهای به نام (تمام اپراتورها)»

  1. مدت سلب امتیاز سیم کارت دائمی چنده ماه یا سال است وچطوری بفهمیم که سلب شده است ویرایش گرفتن سیم کارت سلب شده چه اقدامی کنیم ممنون از سم

  2. سلام لطفا راهنمایی بفرمایید اسم این کار چیست؟
    بنده.سالها پیش چند سیم کارت رند ایرانسل خریداری کردم باره برای فروشش اقدام کردم ولی کسی ازم نخرید حالا که برای شمارها مشتری پیدا کردم نمایندگی میگه این شماره رو ایرانسل سلب امتیاز کرده وصاحب شده،
    حالا سوال من اینست چگونه چیزی که صاحب دارد و صاحبش نیز زنده است رو می‌شود صاحب شد اگر سیم کارت‌ها استفاده شده بود بله حق با ایرانسل بود ولی سیم کارت‌ها صفر واز پوکه جدا نشده،پولی که من برای این سیم وارتها دادم چی میشه کم نیست که ازش بگذرم

    1. سلام. وقتی سیم کارتی از ایرانسل خریداری میشه داخل فرمی که امضا میکنن نوشته شده اگه ۳ ماه سیم کارت تراکنش نداشته باشه سلب امتیاز میشه. باید هر ۳ ماه یک بار سیم کارت رو میذاشتین و باهاش تماس میگرفتین.
      موفق باشید
      سیم سرویس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به بالای صفحه بردن