درخواست شارژ ایرانسل | کد شارژ اضطراری ایرانسل

تا به حال شده است در شرایطی قرار بگیرید که هیچ راهی برای شارژ سیم کارت ایرانسل خود (درخواست شارژ ایرانسل) نداشته باشید؟ ممکن است با وجود راه های زیادی که برای شارژ سیم کارت ایرانسل وجود دارد، باز هم در شرایط خاصی نتوانید سیم کارت خود را شارژ کنید.
حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا برای درخواست شارژ ایرانسل راهی وجود دارد؟ بله! شما می‌توانید از راه‌های مختلفی از دیگران درخواست شارژ کنید. منظور از این دیگران هم دوستان و آشنایان شما هستند و هم خود اپراتور ایرانسل! اگر به دنبال آموزش درخواست شارژ ایرانسل هستید و می‌خواهید بدانید که در مخمصه‌های غیرمترقبه چگونه سیمکارت خود را شارژ کنید با ادامه این مقاله همراه باشید.

درخواست شارژ ایرانسل

شارژ ایرانسل

ایرانسل برای اینکه خیال شما را بابت همیشه شارژ داشتن راحت کند، مجموعه سرویسی به نام سرویس امداد رسان دارد. در این مجموعه سرویس، چندین راهکار مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هنگامی که بنا به هر دلیلی نتوانستید سیم کارت خود را شارژ کنید، بتوانید از سرویس مکالمه، اینترنت و … استفاده نمایید.
جدا از درخواست شارژ ایرانسل اضطراری، در سرویس امداد رسان شما به سرویس‌هایی مانند”لطفا با من تماس بگیرید”، سرویس میزبان تماس یا پیامک و … نیز دسترسی خواهید داشت که در ادامه به آن‌ها و کدهای دستوری فعالسازی شان اشاره می‌کنیم.

کد شارژ اضطراری ایرانسل

در مواقع ضروری، ایرانسل شما را قادر می‌سازد که به طرق مختلف بدون پرداخت آنی، سیمکارت اعتباری خود را شارژ کنید. تنها چیزی که نیاز دارید تا واجد شرایط استفاده از این سرویس باشید این است که سیمکارت اعتباری شما حداقل سه ماه در شبکه فعال بوده و همچنین در هر کدام از این ماه‌ها حداقل 10 هزار تومان کارکرد (مانند خرید شارژ، بسته اینترنت و …) داشته باشد. در صورتیکه که سیمکارت شما این دو شرط را به طور همزمان داراست، شما می‌توانید از کد برای درخواست شارژ ایرانسل آن هم به صورت اضطراری استفاده کنید.

برای درخواست شارژ اضطراری ایرانسل (رایگان) شما دو راه پیش رو دارید. یکی از طریق پیامک و دومی از طریق کد دستوری. در ادامه با هر دو روش آشنا خواهید شد.

شارژ اضطراری ایرانسل از طریق پیامک

راه اول این است که به سرشماره 815 مبلغ مورد نیاز خود را پیامک کنید. این مبلغ که حداکثر می‌تواند 10 هزار تومان باشد، زمانی برای شما فعال می‌شود که شما دو شرط 3 ماه فعال بودن در شبکه و کارکرد حداقل 10 هزار تومانی در هر ماه را داشته باشید.

بعد از پیامک مبلغ مورد نیاز به ریال به شماره 815 شما به همان مقدار شارژ اضطراری یا همان رایگان دریافت می‌کنید. این مبلغ در شارژ بعدی سیمکارت شما از حسابتان کسر می‌گردد. توجه داشته باشید که به ازای هر 500 تومان شارژ اضطراری، مبلغ 50 تومان به عنوان هزینه در حسابتان منظور می‌شود.
به عنوان مثال اگر شما درخواست 10 هزار تومان شارژ اضطراری نمایید، دفعه بعد که می‌خواهید سیمکارت خود را 20 هزارتومان شارژ کنید، مبلغ 11 هزار تومان از 20 هزار تومان کسر شده و باقی آن به حسابتان منظور می‌گردد. این 11 هزار تومان شامل 10 هزار تومان شارژ اضطراری و یک هزار تومان هم بابت هزینه است.

کد شارژ اضطراری ایرانسل

شارژ اضطراری ایرانسل از طریق کد دستوری

روش دوم درخواست شارژ ایرانسل اضطراری، استفاده از کد دستوری #815*است. در این روش شما علاوه بر اینکه می‌توانید شارژ اضطراری دریافت کنید، به بسته‌های اینترنت اضطراری نیز دسترسی خواهید داشت.

با شماره گیری کد دستوری #815* منویی در صفحه موبایل شما ظاهر می‌شود که 6 گزینه برای انتخاب دارد. با وارد کردن عدد یک در منوی اصلی، 500 تومان شارژ اضطراری + 50 تومان هزینه به شما تعلق می‌گیرد. با وارد کردن یکی از اعداد 2، 3 و 4 منوی مربوط به بسته‌های اینترنت یک، هفت و سی روزه به شما نمایش داده می‌شود که در هر کدام بسته‌هایی با حجم متفاوتی برای انتخاب قرار گرفته‌ است. با وارد کردن عدد 5 شما می‌توانید وضعیت و میزان بدهی خود را در این سرویس مشاهده کنید و عدد 6 هم اطلاعات بیشتری درباره سرویس شارژ اضطراری در اختیار شما قرار می‌دهد.

درخواست شارژ ایرانسل از دیگران

برای درخواست شارژ ایرانسل از دیگری نیز، روش‌های مختلف زیر وجود دارد.

  1. روش اول برای درخواست شارژ استفاده از اپلیکیشن “ایرانسل من” است. با دریافت این اپلیکیشن و نصب آن بر روی گوشی هوشمند خود شما می‌توانید به سادگی از دوستان خود درخواست شارژ کنید. برای این منظور در ایرانسل من، از منوی پایین صفحه گزینه خدمات را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید، شارژ برای دیگران را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.سپس در قسمت سرویس خط به خط، سرمنوی “من را شارژ کن” را انتخاب کرده و شماره و مبلغ مورد نظرتان را وارد کنید و سپس ارسال را بزنید.
  2. روش دوم استفاده از کد درخواست شارژ ایرانسل به ایرانسل است. برای درخواست شارژ از دیگری در این روش یکی از کدهای دستوری #3*142* یا #۳*۳*۱*۵۵۵* را شماره گیری کرده و سپس شماره و مبلغ را وارد کنید و درخواست شارژ دهید.

در هر دو حالت برای شماره مورد نظر از شماره 1115 پیامکی شامل شماره شما و مبلغ درخواستی ارسال می‌شود تا تایید یا عدم تایید (توسط گیرنده پیامک) انجام شود. پس از تایید توسط آن شماره، مبلغ درخواستی به حساب شما منظور می‌شود.

درخواست شارژ ایرانسل از همراه اول

آیا درخواست شارژ ایرانسل به همراه اول شدنی است؟ اگر شما سیم کارت ایرانسل دارید و دوستتان سیمکارت همراه اول دارد، متاسفانه از روش‌هایی که در بالاتر به آن اشاره کردیم برای درخواست شارژ ایرانسل نمی‌توانید استفاده کنید. با وارد کردن شماره همراه اول در برنامه ایرانسل من یا استفاده از کدهای دستوری با پیام شماره وارد شده صحیح نمی‌باشد، روبرو می‌شوید.
برای تماس با دوستی که سیمکارت همراه اول دارد، می‌توانید ابتدا شارژ اضطراری ایرانسل را دریافت نمایید و سپس در تماس یا پیامکی کوتاه به دوست خود اطلاع دهید که نیاز به شارژ دارید.

انتقال شارژ ایرانسل به حساب بانکی شدنی است ؟

اگر در حین شارژ کردن سیمکارت خود دچار اشتباه شدید و مثلا به جای 10 هزارتومان، صد هزار تومان سیمکارت را شارژ کردید، می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از مراکز خدمات ایرانسل و در نظرگرفتن شرایط و مدارک زیر، مبلغ را به حساب خود باز گردانید:

  1. شخص مراجعه کننده به مرکز خدمات می‌بایست مالک خط باشد و در زمان مراجعه به همراه داشتن مدرک معتبر الزامی است.
  2. بازپرداخت مبلغ به همان حسابی که مبلغ از آن کسر شده صورت می‌گیرد و الزامی جهت همنام بودن مالک خط و حساب بانکی وجود ندارد.
  3. به همراه داشتن پرینت حساب استفاده شده برای پرداخت که منجر به اضافه پرداخت شده است (این مدرک می‌بایست شامل نام صاحب حساب بانکی، شماره حساب بانکی، تراکنش مذکور و ممهور به مهر بانک باشد).

فرستادن شارژ ایرانسل به دیگران

سه روش مختلف برای فرستادن شارژ ایرانسل به خط دیگر وجود دارد:

  1. استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من: با دریافت و نصب این برنامه، شما می‌توانید با رجوع به قسمت شارژ برای دیگران، از سرویس خط به خط استفاده نمایید.
  2. استفاده از کد دستوری انتقال شارژ: اگر اولین بار است که می‌خواهید شارژ انتقال دهید، کد #۱*۱۴۲* یا #۱*۳*۱*۵۵۵* را با خط ایرانسل خود شماره گیری نمایید و رمز خود را جهت انتقال تعیین کنید. سپس با استفاده از همین رمز و همین کد دستوری، مبلغ را به شماره مورد نظرتان انتقال دهید.
  3. پیامک: شما باید برای فرستادن شارژ ایرانسل خط به خط از طریق پیامک به ترتیب «شماره تلفن دریافت‌کننده اعتبار»، «مبلغ اعتبار مورد نظر (به ریال)» و «شماره رمز ۴ رقمی انتقال اعتبار» را در حالی که با : از یکدیگر جدا شده‌اند را به شماره 1112 ارسال کنید.

به عنوان مثال به عدد روبروو توجه کنید: 09351234567:10000:1234  این به این معنی است که شما می‌خواهید مبلغ 10000 ریال را به شماره 09351234567 با رمز 1234 (که خودتان تعیین کرده‌اید) انتقال دهید.

فرستادن شارژ ایرانسل به دیگران

انتقال شارژ ایرانسل مبلغ بالا

برای انتقال شارژ ایرانسل به مبلغ زیاد، شما نمی‌توانید از روش‌هایی که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنید. به منظور این کار، تنها راه، خرید شارژ به صورت جداگانه برای خط دیگر است و انتقال شارژ با مبلغ زیاد از روش‌هایی مثل پیامک، کد دستوری و … ممکن نیست، چون انتقال شارژ خط به خط ایرانسل کف و سقف مشخصی دارد.

حداقل مبلغ انتقال شارژ ایرانسل

کمترین مقداری که می‌توانید به خط دیگری شارژ انتقال دهید 1000 ریال است و هزینه هربار انتقال به هر مبلغی نیز 50 تومان است.

حداکثر مبلغ انتقال شارژ ایرانسل

بیشترین مقدار شارژی که در هر بار تراکنش می‌توانید به خط ایرانسل دیگری انتقال دهید، 10000 ریال است و 50 تومان هم به ازای هر تراکنش هزینه انتقال خواهد بود.

بیشترین مقدار شارژی که در روز از طریق یک سیمکارت اعتباری می‌توانید به خطوط دیگر انتقال دهید، 150 هزار تومان است که این مقدار در هفته به 1 میلیون و 50 هزار تومان و در ماه به 4.5 میلیون تومان می‌رسد.

در انتقال شارژ به خط دیگر باید این نکته را در نظر بگیرید که حداکثر مقدار مبلغی که با سیمکارت دائمی می‌توانید انتقال دهید، در هر دوره صورتحساب 50000 ریال است. در این نوع سیمکارت هم حداکثر مبلغ در هر تراکنش انتقالی 10000 ریال و حداقل هم 1000 ریال با هزینه 50 تومان خواهد بود.

سخن نهایی

در این مقاله به روش‌های مختلفی جهت درخواست شارژ ایرانسل اشاره کردیم. در ابتدای مقاله بیان شد که می‌توان تا سقف 10 هزارتومان از ایرانسل شارژ اضطراری دریافت کرد یا به وسیله کد دستوری بسته اینترنت اضطراری را فعال نمود. در ادامه نیز به نحوه درخواست شارژ از دیگران و همچنین نحوه انتقال شارژ ایرانسل خط به خط اشاره شد که برای هر کدام روش‌های مختلفی را معرفی کردیم که بنا به شرایط می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

در پایان ضمن تشکر از شما برای مراجعه و مطالعه مطالب سایت سیم سرویس خواهشمندیم تا در صورت نیاز به خدمات اپراتور ایرانسل، با مراجعه به سایت سیم سرویس از تمامی خدمات اعم از خرید سیم کارت، سوزاندن سیم کارت، فروش مودم و…. بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به بالای صفحه بردن