نکات مهم

  • در حال حاضر این خدمت به صورت آنلاین و غیرحضوری فقط برای شهر مشهد فراهم است. (این امکان به زودی برای تمامی کشور فراهم خواهد شد)
Step 1 of 4
تلفن همراه وارد شده باید 11 رقمی باشد.
icons8-delivery-bike-64

ارسال پیک

ارسال پیک

icons8-identification-documents-error-50

احراز هویت

احراز هویت به وسیله کارت ملی

پرداخت وجه

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

ترابرد به ایرانسل یعنی چه – ترابرد چیست؟

احتمالا تا به حال کلمه ترابرد یا ترابرد به ایرانسل یا سایر اپراتورها را از طریق برخی رسانه ها شنیده باشید اما ندانید که ترابرد چیست؟ ترابرد یا ترابرد پذیری یک فرایند انتقال خدمات زیرساخت برای یک شماره از یک اپراتور به اپراتور دیگر است.
درواقع در ترابرد، بدون تغییر شماره سیم کارت می توانید اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید و از خدمات و زیرساخت های اپراتور جدید استفاده کنید. با توجه به این تعاریف می توان گفت که ترابرد به معنی انتقال دریافت خدمات شبکه از هر کدام از اپراتورهای دیگر به ایرانسل است.

 

مزایای ترابرد به ایرانسل – هدایای ترابرد به ایرانسل

در ابتدای مطرح شدن این طرح، هرکدام از شرکت ها هدایایی را برای ترابرد به شبکه خودشان در نظر گرفتند که ایرانسل هم یکی از آنها بود. در ابتدا ترابرد به ایرانسل بدون هزینه بود و بسته های اینترنت و سایر طرح های تشویقی برای کسانی که به این اپراتور مهاجرت کنند در نظر گرفته شده بود.
متاسفانه در حال حاضر این هدایا وجود ندارد اما از مزایای ترابرد به ایرانسل می توان به گستردگی شبکه اینترنت نسل چهار و چهار و نیم نام برد. طبق تجربه کاربران پوشش اینترنت پرسرعت نسل 3 و 4 ایرانسل نسبت به سایر اپراتورها بیشتر است.
شاید پوشش شبکه نسل 2 همراه اول بسیار بیشتر از سایر اپراتورها باشد اما کیفیت اینترنت ارائه شده اپراتور ایرانسل به مراتب بیشتر است.

 

ترابرد به ایرانسل چگونه است – نحوه ترابرد به ایرانسل

به صورت کلی دو روش برای درخواست ترابرد به ایرانسل وجود دارد که اولی به صورت حضوری و دومی به صورت آنلاین است که در ادامه به معرفی هرکدام می پردازیم.

 

ثبت نام ترابرد به ایرانسل به صورت حضوری

به یکی از مراکز فروش ایرانسل مراجعه کنید > کارت ملی خود را ارائه داده و فرم درخواست ترابرد به ایرانسل را پر کنید > سیم کارت جدید ایرانسل دریافت کنید (این سیم کارت در ابتدا غیرفعال است) > به پیامک تاییدیه ای که به سیم کارت قبلی شما ارسال شده پاسخ دهید > شناسه ترابردی که به سیم کارت قبلی شما ارسال می شود را نگاه دارید > در این هنگام پیامک عملیات موفق به سیم کارت قبلی شما ارسال می شود > در این مرحله سیم کارت جدید ایرانسل شما فعال می شود.

 

روش ترابرد به ایرانسل انلاین (درخواست ترابرد به شکل آنلاین)

برای درخواست ترابرد به ایرانسل به شکل آنلاین باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

به سایت ایرانسل مراجعه کنید > فرم درخواست ترابرد به ایرانسل را پر کنید > به پیامک تاییدیه ای که به سیم کارت قبلی شما ارسال می شود پاسخ دهید > شناسه ترابردی که روی سیم کارت قبلی دریافت می کنید را نگاه دارید > سیم کارت جدید ایرانسلی که به آدرس شما ارسال می شود را با ارائه کپی کارت ملی به مامور، تحویل بگیرید (این سیم کارت در ابتدا غیرفعال است) > در این هنگام پیامک موفق بودن عملیات به سیم کارت قبلی شما ارسال می شود > در این مرحله سیم کارت ایرانسل جدید شما فعال شده است.

 

ترابرد به ایرانسل از همراه اول یا …

برای ترابرد به ایرانسل از همراه اول یا هر اپراتور دیگری می توانید طبق روال و آموزشی که در بالا ذکر شد عمل کنید. به صورت کلی اگر اپراتور مبدا از ترابرد پذیری پشتیبانی کند، مراحل ترابرد به ایرانسل (به عنوان اپراتور پذیرا) برای تمام اپراتورهای مبدا به یک شکل است.

 

ترابرد به ایرانسل با کد دستوری – کد ترابرد به ایرانسل

تا لحظه نگارش این مطلب هنوز روشی غیر از دو روشی که در بالا ذکر شد برای درخواست ترابرد به ایرانسل وجود ندارد و هنوز هیچ کد دستوری برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

 

هزینه ترابرد به ایرانسل

بر اساس اعلام رسمی سایت ایرانسل، هزینه ترابرد به ایرانسل برابر با 150000 ریال معادل 15000 تومان است و این مبلغ برای روش حضوری و غیر حضوری تفاوتی ندارد.

 

پیگیری ترابرد به ایرانسل

برای پیگیری ترابرد به شبکه ایرانسل می توانید از طریق سایت این شرکت اقدام کنید. با ورود به صفحه ترابرد به ایرانسل و کلیک بر روی دکمه “پیگیری” می توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد رهگیری یا کد ملی خود، وضعیت درخواست ترابرد به ایرانسل را مشاهده کنید.

سبد خرید
به بالای صفحه بردن