فعال سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

سرویس رومینگ همراه اول این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده تا بتوانند در کشورهای خارجی اقدام به برقراری ارتباط نمایید. برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول در ابتدا باید بسته رومینگ را تهیه نمایید. این عمل به دو روش اتوماتیک یا دستی انجام می‌گیرد. در کنار ایجاد تماس صوتی و تصویری با رومینگ، می‌توانید از خدمات اینترنت آن نیز برخوردار شوید.

رومینگ همراه اول

رومینگ چیست؟

قبل از این‌که با مراحل فعال‌سازی رومینگ همراه اول آشنا شوید، بهتر است بدانید که رومینگ چیست؟ جهان ارتباطات در حال حاضر بسیار گسترده بوده و به لطف اختراع تلفن همراه و به وجود آمدن اپراتورها، برقراری ارتباط صوتی و تصویری بسیار آسان شده است. یکی از مسائل مهم هنگام سفر به کشورهای خارجی، فعال‌سازی رومینگ همراه اول به منظور ایجاد ارتباط از خارج با داخل کشور است.

اپراتور همراه اول تنها نقاط مختلف داخلی کشور ایران را تحت پوشش خود قرار داده و شما برای استفاده از رومینگ همراه اول می‌بایست آن را در هنگام ورود به کشور خارجی فعال‌ نمایید. رومینگ در واقع راه حلی برای برقراری تماس صوتی یا تصویری از خارج با مخاطبان درون کشور ایران است.

کد فعال ‌سازی رومینگ همراه اول

زمانی که شما از مرزهای ایران خارج شده و وارد کشورهای خارجی می‌شوید، سیم‌کارت همراه اول کارایی خود را در برقراری ارتباط صوتی از دست می‌دهد؛ جهت استفاده از اپراتور همراه اول برای برقراری تماس با مخاطبان داخلی کشور باید رومینگ را فعال نمایید.
برای استفاده از خدمات رومینگ باید از کد فعال‌سازی رومینگ همراه اول یعنی کد دستوری*10*29#  استفاده نمایید. این کد دستوری را  در بخش تماس وارد کرده و نسبت به تهیه بسته رومینگ اقدام نمایید. اگر امکان استفاده از کد رومینگ  را نداشتید، می‌توانید وارد برنامه ”همراه من” شده و از پنل مربوط به بسته رومینگ اقدام به خرید آن کنید.

آموزش فعال‌ سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

برای استفاده از رومینگ همراه اول در یک کشور خارجی، باید به اپراتور همراه اول در کشور میزبان متصل شده و از خدمات آن برخوردار شوید. به دو روش می‌توانید رومینگ خود را در کشور خارجی فعال کرده و اقدام به برقراری تماس و ارسال پیامک نمایید.

  • روش خودکار و اتوماتیک: در این روش اگر رومینگ تلفن شما در حالت فعال قرار داشته باشد، نیازی به فعال کردن آن نخواهد بود و هر زمانی که وارد کشور خارجی شوید رومینگ همراه اول به‌صورت اتوماتیک فعال خواهد شد.
  • روش دستی یا manual: اگر حالت اتوماتیک فعال‌سازی رومینگ در تلفن همراه شما فعال نباشد، باید به‌صورت دستی رومینگ را در موبایل خود فعال کنید.

روش فعال کردن دستی رومینگ در موبایل آیفون و اندروید متفاوت است. مراحل فعال‌سازی دستی رومینگ به شرح زیر می باشد.

فعال‌ سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور

روش فعال کردن رومینگ همراه اول در گوشی اندروید

برای آنکه سرویس رومینگ همراه اول در تلفن همراه فعال شود، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • در ابتدا باید وارد پنل تنظیمات موبایل خود شوید.
  • اگر تنظیمات زبان گوشی شما فارسی است، گزینه شبکه‌های تلفن همراه را انتخاب نمایید. در صورت انگلیسی بودن نوشتارهای تنظیمات باید گزینه More Networks را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که باز شده گزینه شبکه‌های تلفن همراه یا Mobile Network را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدیدی که باز شد، باید به‌دنبال گزینه‌ای تحت عنوان اپراتور شبکه یا Network Operators باشید. زمانی که روی این گزینه کلیک کنید، بعد از انتخاب شبکه مورد نظر، رومینگ برای شما فعال خواهد شد.

روش فعال ‌سازی رومینگ همراه اول در آیفون IOS

اگر با روش فعال‌سازی رومینگ آشنا نیستید، به‌راحتی می‌توانید در پنل تنظیمات با انتخاب برخی از گزینه‌ها رومینگ همراه اول خود را فعال نمایید. مراحل فعال‌سازی رومینگ در موبایل‌های IOS به شرح زیر هستند.

  • در ابتدا وارد تنظیمات Setting شوید.
  • گزینه Carrier را پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید.
  • زمانی که صفحه جدید برای شما باز شد، در صورت فعال بودن گزینه اتوماتیک آن را غیرفعال نمایید.
  • با غیرفعال کردن گزینه اتوماتیک، شبکه‌های جست‌وجو برای شما نمایان خواهد شد که شما می‌بایست شبکه مورد نظر خود را انتخاب کرده و رومینگ همراه اول را فعال نمایید.

نحوه تماس با سرویس رومینگ همراه اول

برای برقراری تماس در خارج از کشور، تنها کافیست اعدادی را به ابتدای شماره‌ای که می‌خواهید با آن تماس برقرار نمایید، اضافه کنید. برای مثال هنگام تماس با مشترکی در داخل ایران، باید در ابتدای شماره فرد، ارقام 0098 را قرار دهید. اگر شماره مخاطب شما …091425 باشد، باید آن را این‌گونه …009891425 وارد پنل تماس کرده و اقدام به برقراری ارتباط نمایید.

هزینه رومینگ همراه اول

برای کاهش هزینه‌ رومینگ، اپراتور همراه اول بسته‌های رومینگ با قیمت‌های مناسب را برای مشترکان خود ارائه می‌دهد. شما با تهیه بسته رومینگ همراه اول می‌توانید از خدمات آن برخوردار شوید. تعرفه مکالمات بین‌المللی همراه و هزینه پیامک رومینگ همراه اول به کشور و مقصد سفر شما بستگی دارد. در واقع هزینه پیامک و تماس با رومینگ در نقاط مختلف خارج یکسان نبوده و با هزینه و تعرفه خدمات تماس و اینترنت در داخل کشور نیز تفاوت دارد.

در واقع شما در خارج از کشور ملزم به پرداخت هزینه بیشتری برای برقراری تماس هستید؛ اما می‌توانید با تهیه بسته ترکیبی رومینگ همراه اول، هزینه آن را کاهش دهید. در جدول زیر می‌توانید تعرفه هزینه رومینگ همراه اول را در چند کشور خارجی مشاهده نمایید.

کشور خارجی تعرفه مکالمه با ایران به تومان تعرفه مکالمه دریافتی به تومان تعرفه مکالمه داخلی به تومان
آلمان 23 هزار 11 هزار 23 هزار
عربستان 195 هزار 70 هزار 72 هزار
امارات 12 هزار 500 7 هزار 500 5 هزار و 500
ترکیه 10 هزار 7 هزار 500 5 هزار 500
سوئد 188 هزار 58 هزار 51 هزار
عراق 11 هزار 500 8 هزار 500 6 هزار 500

اینترنت رومینگ همراه اول

با خرید بسته رومینگ اینترنت همراه اول، علاوه‌بر استفاده از خدمات تماس و پیامک، می‌توانید از خدمات اینترنت نیز استفاده کنید. برای خرید بسته اینترنت رومینگ می‌توانید به برنامه ”همراه من” مراجعه نمایید. برای راحتی تهیه بسته می‌توانید از کد دستوری *100*111# یا *10*231# نسبت به فعال‌سازی بسته اینترنت رومینگ اقدام نمایید.

فعال کردن رومینگ همراه اول

سوالات متداول

نحوه فعال کردن رومینگ همراه اول چگونه است؟
با استفاده از کد فعال‌سازی رومینگ همراه اول 10*29# می‌توانید برای این کار اقدام نمایید.

تعرفه رومینگ همراه اول چقدر است؟
هزینه مکالمه رومینگ همراه اول بستگی به کشور و مقصد شما دارد.

کد دستوری خرید بسته اینترنت رومینگ همراه اول چیست؟
*100*111# یا *10*231#

آیا با فعال کردن رومینگ همراه اول می‌توان به اینترنت متصل شد؟
بله؛ اگر بسته ترکیبی رومینگ تماس و اینترنت را خریداری و فعال نمایید، به‌راحتی می‌توانید از خدمات مربوط به اینترنت برخوردار شوید.

کلام آخر

یکی از دغدغه های مسافران هنگام سفر به خارج از کشور، امکان تماس و ارتباط با داخل کشور است. فعال کردن رومینگ همراه اول این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به‌راحتی بتوانید با عزیزان خود در داخل ایران تماس برقرار کنید.

در پایان ضمن تشکر از شما برای مراجعه و مطالعه مطالب سایت سیم سرویس خواهشمندیم تا در صورت نیاز به خدمات اپراتور ایرانسل، با مراجعه به سایت سیم سرویس از تمامی خدمات اعم از خرید سیم کارت، سوزاندن سیم کارت، فروش مودم و…. بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به بالای صفحه بردن