تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری

یکی از سوالات افرادی که دارای سیم کارت دائمی هستند این است که برای تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری چه کاری باید انجام داد؟ در ادامه به بررسی امکان تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری ایرانسل، همراه اول و رایتل می پردازیم.

تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری 

تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری 

گاهی اوقات مدیریت هزینه های سیم کارت دائمی برای برخی افراد سخت می شود و این مسئله باعث می شود تا به دنبال تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری باشند. اما آیا این کار در اپراتورهای موبایل ایران شدنی است ؟ جواب این سوال خیر است. در اپراتور های ایرانسل، همراه اول و رایتل امکان تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری وجود دارد.

در بین اپراتورهای ایرانی، اپراتور ایرانسل در سال 1387 در یک طرح آزمایشی به تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری با یک کد دستوری پرداخت. متاسفانه این یک طرح آزمایشی بود و در حال حاضر تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری امکان پذیر نیست. اپراتور ایرانسل این امکان را زمانی به صورت آزمایشی فراهم کرده اما اپراتور همراه اول از ابتدای کار چنین قابلیتی را ارائه نداده است. حتی جالب است بدانید که امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی هم تا چند سال پیش از طرف همراه اول میسر نشده بود.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی 

قطعا قطع شدن تماس مشترکین اعتباری در اثر اتمام شارژ بسیار آزار دهنده است. شما می توانید به راحتی سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل و در انتهای هر ماه قبض صورتحساب خود را پرداخت نمایید. شما می توانید از طریق روش های که در ادامه گفته می شود بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری فعلی خود را به دائمی تبدیل کنید.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول حضوری

مراجعه حضوری به مراکز فروش همراه اول: شما به عنوان مالک خط به همراه کارت ملی و سیم کارت فعال خود به یکی از مراکز همراه اول مراجعه کرده و پس از تکمیل و امضای فرم مربوطه سیم کارت خود را به دائمی تبدیل کنید.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول حضوری

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول آنلاین

  1. مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول: شما می توانید به سایت همراه اول به آدرسhttps://shop.mci.ir/prepaid-to-postpaid مراجعه کرده و منوی تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب کنید. شماره تلفن اعتباری خوودد را وارد کنید. رمز یکبار مصرفی برای شما ارسال خواهد شد. رمز را وارد کنید . سپس قوانین و شرایط را مطالعه و تایید نمایید. در مرحله بعد تاییدیه به منظور کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار را نیز تایید نمایید. به این ترتیب سیم کارت شما به دائمی تبدیل خواهد شد.
  2. مراجعه به آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من: از طریق گوشی خود وارد برنامه “همراه من” شوید. به قسمت خدمات / خدمات سیم کارت / تبدیل به دائمی بروید. در اینجا شماره های اعتباری که با نام شماست نمایش داده می شد. شماره مورد نظر را انتخاب و دکمه مرحله بعد را بزنید. سپس قوانین و شرایط را مطالعه کنید، تیک انتها را بزنید و دکمه تبدیل سیم کارت را لمس کنید. به این ترتیب سیم کارت شما به دائمی تبدیل خواهد شد.

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی بر اساس مصرف کاربر تعیین خواهد شد. اما حداکثر این هزینه مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال می باشد که مبلغ  ۳۶۰,۰۰۰ریال از آن بابت تضمین پرداخت منظور می گردد. قابل ذکر است که هزینه مکالمه و اینترنت سیم کارت دائمی از اعتباری کمتر است. تعرفه اینترنت در هر کیلو بایت برای سیم کارت دائمی 0.4 و برای سیم کارت اعتباری 0.6 است. هم چنین تعرفه هر دقیقه مکالمه در سیم کارت دائمی 599 ریال و در سیم کارت اعتباری 899 ریال است.

اینترنت هدیه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

همراه اول پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی یک بسته خوش آمدگویی با ۳۰ گیگابایت اینترنت به مدت یک ماه را برای کاربران در نظر گرفته است.

تبدیل دائمی به اعتباری ایرانسل

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند تنها با شماره گیری کد *70# سیم‌کارت اعتباری خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنید. پس از ثبت درخواست، سیم کارت اعتباری تا ۲۴ ساعت بعد به دائمی تبدیل خواهد شد. سپس تا ۷۲ ساعت بعد، بسته‌های هدیه ایرانسل مانند بسته اینترنت و تخفیف مکالمه‌ها فعال خواهد شد. در زیر با مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل آشنا خواهید شد.

  • مانده اعتبار حساب سیم‌کارت اعتباری ایرانسل و بسته‌های افزایشی اصلی به حساب سیم‌کارت دائمی منتقل خواهد شد. شما می توانید از این اعتبار برای پرداخت قبض، خرید بسته و غیره استفاده کنید.
  • مشترکین ایرانسل می توانند به جای خرید شارژ، قبض خود را هر دو ماه یکبار پرداخت کنند.
  • مشترکین می توانند از هدایای ویژه و پیشنهاد های تشویقی ایرانسل برای سیم کارت خود استفاده کنند.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل آنلاین

مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من یا نسخه وب ایرانسل من: از طریق گوشی خود وارد برنامه ” ایرانسل من ” شوید. به قسمت خدمات / تبدیل به دائمی بروید. سپس قوانین و شرایط را مطالعه کنید، تیک انتها را بزنید و دکمه تبدیل به دائمی را لمس کنید. در اینجا هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل را مشاهده خواهید کرد در صورت تایید، دکمه تایید را لمس نمایید. به این ترتیب سیم کارت شما به دائمی تبدیل خواهد شد.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل حضوری

مراجعه حضوری به مراکز خدمات ایرانسل: شما به عنوان مالک خط به همراه کارت ملی و سیم کارت فعال خود به یکی از مراکز ایرانسل مراجعه کرده و پس از تکمیل و امضای فرم مربوطه سیم کارت خود را به دائمی تبدیل کنید.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی رایتل

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی رایتل

مشترکین اپراتور رایتل نیز می‌توانید بدون نیاز به خرید سیم‌کارت جدید، سیم‌کارت خود را از اعتباری به دائمی تبدیل نمایید. رایتلی های عزیز می توانند برای این کار از سه طریق زیر اقدام نمایند:

  1. مراجعه به سامانه رایتل من
  2. استفاده از اپلیکیشن رایتل من
  3. مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و باجه‌های رایتل
کلام آخر

در این مطلب درباره تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری و تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی و شدنی یا نشدنی بودن این امکان با شما صحبت کردیم. در پایان ضمن تشکر از شما برای مراجعه و مطالعه مطالب سایت سیم سرویس خواهشمندیم تا در صورت نیاز به خدمات اپراتور ایرانسل، با مراجعه به سایت سیم سرویس از تمامی خدمات اعم از خرید سیم کارت، سوزاندن سیم کارت، فروش مودم و…. بدون نیاز به مراجعه حضوری بهره‌مند شوید.

24 دیدگاه دربارهٔ «تبدیل سیم کارت دائمی به اعتباری»

  1. عبدالمنان صیدقی

    سلام وقتتون بخیر امیدوارم لحظات خوشی داشته باشید میشه کمکم کنید من میخواهم سیم‌کارت دائمی خود را به اعتباری تبدیل کنم لطفاً میشه این لطف را به من کنید

  2. سلام،اگر سیم‌کارت دایم ایرانسل را توسط اپراتور مربوطه بسوزانم امکان دارد دیگر آبونمان خط نیاید

  3. واقعا متاسفم من هر بار نت میخریدم ۳ ماهه ۲۰ روزم نمیشد تمام میشد و شاکی بودم
    نزدیک یکماهه سیم کارت اعتباری ایرانسل رو تبدیل به دائمی کردم و باز خودم نت میخرم ۳ ماهه ولی دوهفته تمام میشه ۲۳ گیگ مگه میشه این یعنی چی و اصلا تماس نمیگیرم با این خط و قبض تماس میاد بابا نمیخوام دائمی باشه به کی بگم همون اعتباری دزدی کمتری داره

    1. سلام. حتما بسته که فعال شده تمدید خودکار داره و بدون اینکه خودتون متوجه بشین اون بسته از قبض کم میکنه و فعال میشه. تمدید رو از برنامه ایرانسل من لغو کنین.
      و اگر vpn استفاده میکنین اون خودش به تنهایی کلی مصرف اینترنت داره.
      موفق باشید
      سیم سرویس

  4. سلام خط من دائمی است میخوام تبدیل کنن به اعتباری اگه به مشترکین مراجعه کنم امکان تبدیل وجود داره

  5. سلام می خواهم سیم کارتم رادوباربه اعتباری تبدیل کنم تو را به خدا راهنماییم کنید باتشکر

  6. جان محمد دین دوست

    سلام وقت شما بخیر من میخواهم سمکارت ایرانسل دائمی دارم به اعتباری تبدیل میکنم لطفن کمکم کنید باید چه کار کنم کود برای لغو موجود باشد ارسال کنید به امیل من

  7. درود، سیم کارتمو از اعتباری به دائمی تغییر دادم همراه اول ماهی سه چهار بار قبض میاد دور وز یکبار بسته تموم میکنم درصورتی که با اعتباری ماهی یکبار بسته میخریدم.

    1. دوست عزیز تا جایی که ما اطلاع داریم متاسفانه امکان این کار وجود نداره. اگر به خاطر مدیریت هزینه ها دچار ابهام یا مشکل شدین، میتونین با نصب کردن نرم افزار رسمی هر اپراتور، ریز هزینه ها رو مشاهده کنین.
      همراه اول=همراه من
      ایرانسل=ایرانسل من
      رایتل=رایتل من
      در صورتی که باز هم قصد این کار رو دارین، پینشهاد می کنیم به یکی از دفاتر رسمی خدمات هر اپراتور مراجعه حضوری داشته باشید.

    2. سیم کارت ایرانسل را دائمی کردم از ان روز حتی باهش زنگ هم نمیزنم قبض کلان میاد بسته میزنم خوب پولش را واریز میکنم این چه بدبختیه دو روزه ۵۹دیا ۶۰دبیشتر هم میا د تو را خدا اشتباه کردم چاره اش چیست

  8. ببخشید من خطمو از اعتباری به دائمی تبدیل کردم‌ همراه اول هست میخوام‌لغو کنم خواهشا کمک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
به بالای صفحه بردن